Leverans:

Du väljer vecka för leverans när du väljer Meatbox i butiken och upphämtningsställe när du checkar ut i kassan. Tänk på att det därefter är ditt ansvar att hämta varorna vid den dag och tid som anges och att vid hämtning av varor ta med din legitimation. Hämtar du inte varorna och varorna förfars kommer vi ändå att ta betalt för varorna. Om någon annan än du själv kommer att hämta dina varor måste vi informeras om detta så att rätt namn står på varorna. Du kommer innan leveransdagen få ett påminnelsemejl och samma dag ett sms. Tänk också på att det är kylvaror du hämtar. En grundregel, om det är varmare än 15–20°C utomhus och du har mer än en timma hem, är att ta med dig en kylväska. Varje timme i rumstemperatur eller högre gör att du förlorar ungefär en dags hållbarhet.

Leveransbekräftelse:

När vi har tagit emot din order får du en orderbekräftelse av oss via e-post.

Transportskador

Om en transportskada skulle uppstå ber vi dig att göra en anmälan om skadan till oss via e-post eller telefon. Vi följer konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Det är därför viktigt att du avemballerar och inspekterar dina produkter noggrant. För företag gäller att anmälan om transportskador ska ha inkommit inom sju dagar.
För att ärendet ska kunna handläggas på snabbast möjliga sätt ber vi dig att behålla produktens emballage så att detta kan besiktigas. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag.